lördag 8 oktober 2011

ridning

hej !

har precis varit och ridit, såklart red jag min baby Maverick, det gick sjukt bra, han lyssnar verkligen! det ända som är problemet med honom är att han typ är as tjiklig, stavas det så? så när man ska borsta honom börjar han trampa runt och håller på med benen och hovarna, försöker bitas osv. han tycker det är obehagligt. skulle såå gärna vilja köpa honom, jobba med honom och så tillslut skulle han stå där och knappt bry sej när man borstar. när man ska sadla är han också lite fundersam och kollar på en och trampar lite men det går ändå helt okej. iallafall, idag jobba vi med skänkelvikningar, jag vill köra utan gummisnodd , som jag gjorde med våran gamla ridlärare sandra. idag hade vi vekarie så då fick jag inte vara utan pga att hon inte vet hur jag rider. längtar redan te nästa lektion! hoppas att vi kommer ha hoppning snart också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar