onsdag 5 oktober 2011

klockrent.

Cha, läste en blogg som jag följer, älskar hans blogg, älskar hans humor och älskar hela han!
dock uppdaterar han inte så bra som man vill, men vafan han har ju ett privat liv han också.
iallafall, som ni märkte på mina emo inlägg tidigare så har det varit mycket funderingar o käslor om massa olika saker som blir en enda jätte sak. sen gick jag in på antons blogg och det va som om Hallelulja (stavning) kören helt plötsligt börja sjunga. HAHAHA seriöst asso, jag blev så jävla gald, att nån, att åtminstonde en människa tänker som jag. han tog upp precis det jag nyss varit fundersam över, typ som värsta dr phil. HAHA men ni förstår mej, läs den här killens blogg.

och btw, han sitter där i sin soffa, stoppar i sej sin goda choklad och vet ni? han förtjänar det, han inspererade iallafall nyss mej, och jag tror att det är det som är ett av hans budskap. man behöver inte nå ut till 100 000 människor och hälften av dom inte fattar ett skit. det räcker med att en person fattar, det räcker. han gjorde min dag. fatta, en text, gjorde min dag.
han kommer bli nåt. han behöver inte oroa sej inför framtiden. killen har talang. han vet vad han vill och satsar på det. HAN vågar vara sej själv (som jag tog upp i inlägget innan, många bara smälter in, men han står ut från mängden) det ska han ha beröm för.

EN STOR FET LÄK TILL ANTONS BLOGG


Bella är lite som ett myggbett

Jag har tänkt på en sak!  Ovanligt, eller hur? Det här med Blondinbella - Jag har alltid tyckt att hon är så himla häftig, duktig, driven och ja ni vet, men det finns faktiskt en annan sida. Jag jämnför Bella med ett stort myggbett. Man kan inte låta bli att gå in på hennes blogg och läsa, även fast men vet att det blir bättre om man låter bli..

Hon bombar oss med sina Egoboost-böcker, Egoboost-tidningar och sin Boostande Ego-blogg. Det är Bella på varenda sida, Bella har lyckats, Bella äger 54 företag, Bella är bara 21. Jag orkar inte! Jag blir helt matt och stressad när jag tänker på att jag bara är 3 år yngre och sitter här i min inte alls dyra soffan och trycker i mig Nutella smörgåsar för glatta livet. Varför ska det vara sådant kravpå att lyckas och vara bra hela tiden? Det finns folk (detta gäller inte mig) som mår dåligt och känner sig värdelösa. Kan man inte visa upp det också ibland och inte bara fokusera sig på att det ska gå så jävla bra hela tiden? Det skulle kännas mer äkta och inte så himla Lotta Engberg - tjäckt..

- Vad händer om man misslyckas? Blondinbella misslyckas ju aldrig..
- Är det fult att vara deppig eller att ha dålig självkänsla? För det har ju inte Bella, eller?

Jag tycker bara att hon kanske romantiserar det hela lite för mycket. Hon har sagt det själv - "Jag skriver bara om de bra sakerna i mitt liv och det lyxiga/roliga. Det blir roligare så!" - Ja kanske ett tag, men det blir så onaturligt kläm-tjeckt och perfekt att man spyr. Jag är rädd att unga tjejer jämnför sig med Bella och känner att om de inte lyckas med att äga 54 företag, en tidning, ge ut böcker om sig själva osv, så är de dåliga. Så är det verkligen inte!  Det är bra att Bella vill pusha unga tjejer att de kan göra vad de själva vill, men alla är inte som Bella och alla är inte nöjda med sig själva. Då tror inte jag det räcker med Bellas "3 steg hur du tar dig upp igen" lista..

Anledningen till att jag tar upp detta är för att Bella sade öppet att bloggar som skriver omdepression osv, kan dra ner tjejer så att de också blir deppiga när de läser. Jag tycker det är bra att det finns människor som skriver om hur det är på riktigt, känslor, om att vissa känner att de vill dö. Alla är inte med i MUF som Bella och alla bor inte i en egenköpt lägenhet i Vasastan i Stockholm. Jag heter Anton Becker, bor i Kristinehamn, äger inga företag, äter alldeles för många chokladsmörgåsar till frukost och jag planerar inte min vardag. Jag mår faktiskt väldigt, väldigt bra ändå..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar